Donderdag 29 oktober en vrijdag 30 oktober

29 oktober 2015 - Brisbane, Australië

Het vinden van een camping in Brisbane was nog niet zo makkelijk. Eerst gekeken waar we de camper zaterdag in moesten leveren en waar we de auto op moesten halen. Was behoorlijk druk in de stad en het autoverhuurbedrijf zat op een dusdanige plek in de stad dat we daar niet met de camper fatsoenlijk konden parkeren. Dus besloten we om zaterdag de camper weg te brengen en dan een taxi te nemen om de auto te halen. Na een poos gezocht te hebben vonden we een camping. Bij de receptie vertelden ze dat we voor een klein bedrag een kaart konden kopen voor alle openbaar vervoer in de stad, dus ook de Ferry. Dat hebben we vrijdagochtend dan ook gedaan. Brisbane is min of meer in twee delen aan het water gelegen en je kunt dan de Ferry nemen zoals je de bus neemt maar dan over water. Erg leuk. Een mooie stad met leuke boulevard en restaurantjes. Ook straatmuzikanten en er was een markt met bijzondere zelfgemaakte artikelen.