Woensdag 28 oktober

28 oktober 2015 - Tin Can Bay, Australië

Om zeven uur waren wij bij de bay waar de dolfijnen gevoerd worden. Je kon ervoor kiezen om alleen te kijken of ook te voeren,dat hebben wij dus gedaan! Erg mooi! Je staat gewoon bij de dolfijnen in het water, ze komen naar je toe en zwemmen voor je langs. De mensen die dit doen, doen het met veel respect voor de dieren en het was geweldig om mee te maken. Er is daar een groep dolfijnen van 9. Meestal komen er vier voor het voeren. Eerst waren er twee, een moeder en haar drie jaar oude zoon,erg speels, heel leuk. Later kwamen de leider van de groep en nog een vrouwtje erbij. Willem heeft de leider een vis gegeven en ik de moederdolfijn. Veel informatie ook gehoord over hoe dolfijnen leven. Dat ze dus maar 1 keer in de drie jaar een jong krijgen en dat er dan ook nog maar 1 op de vijf van overleven. Dat maakt ook dat deze soort beschermt zijn, omdat er nog maar weinig van zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ina:
    28 oktober 2015
    Wat beleven jullie mooie dingen. Geweldig.
    En hoe ist met kreeftje?
  2. Marjoleine:
    28 oktober 2015
    Ja het is super!
    Met kreeftje goed, smeren,smeren,maar gaan nu wel vervellen een beetje.
  3. Wil van den bosch:
    29 oktober 2015
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie, leuk om de reisverhalen te lezen. Blijven we ook een beetje op de hoogte.
    Nog heel veel plezier. de boschjes
  4. Willy:
    Mooi hoor!
  5. Connie en Jos:
    29 oktober 2015
    Bijzonder om dat mee te mogen maken, dolfijnen voeren!
    Lijkt ons ook wel heel erg leuk om ooit eens te gaan doen.
    Kun je er ook met de dolfijnen zwemmen? Er zijn plaatsen waar dat ook mogelijk is...
    Jos bedacht net dat wij ooit ook 1 dolfijn gezien hebben, in Dingle (Ierland). De beroemdste dolfijn van het land, die zelfs een naam heeft: Fungy.
    Groeten van Jos en Connie (we lezen jullie verslagen met veel plezier!)
  6. Derk Zweep:
    29 oktober 2015
    Hallo vakantie gangers, wat een geweldige reis tot nu toe, jullie maken heel veel mooie dingen mee, herinneringen voor de rest van jullie leven, geweldig, maar.........wij hebben denk ik iets gemist,...............wie is nu de kreeft???groetjes de Zweepjes
  7. Marjoleine:
    30 oktober 2015
    Willem was behoorlijk verbrand, Derk,dus vandaar de kreeft!