Maandag 26 oktober

26 oktober 2015 - Fraser Island, Australië

Vandaag zijn we in alle vroegte naar Fraser Island gegaan. We werden weer opgehaald met een busje en daarna gingen we op de veerboot naar Fraser Island.

Het is het grootste eiland en nog met vrijwel ongerepte natuur,wat betekende dat we met een 4 wheel bus over enorme zand weggetjes hobbelden. Een avontuur op zich! Een paar keer bijna vastgezeten. Ook zijn er nog wilde dingo's op Fraser, hoewel wij er geen een hebben gezien. Met de bus een rondrit gemaakt en verschillende bezienswaardigheden bekeken zoals het scheepswrak van de Maheno, Eli creek, wat  zo helder water is,dat je er in kon zwemmen,wat dus ook een soort touristische trekpleister was,erg druk met hele gezinnen. En de geschiedenis van de bosbouw op het eiland was Voor Willem natuurlijk erg interressant. Na de lunch zijn we nog naar lake McKenzie geweest, onvoorstelbaar blauw en helder. De terugweg met de bus naar de boot verliep nog moeizaam,de zand weg was door de warmte die dag nog droger geworden en er was voor ons een jeep vastgelopen plus dat de weg behoorlijk steil omhoog ging. Maar toch gelukt en op tijd terug voor de boot.